POZOR Deťom s DS je znemožnené vzdelávanie sa na II.stupni 5.-9. roč. PREČOOOOO

Obrázok používateľa eňa.vargová

Bolí ma Duša, chcem zrušiť Vianoce, som nešťastná a v noci nemôžem spať.

Už nič necítim – veci riadim rozumom, no s týmto stavom sa neviem zmieriť – je zlý a preto píšem tento list.

Verím, že spoločne môžme zmeniť všetko.

Inšpirovala ma k nemu spiaca Emilka a komentár jednej mamy zdravých detí - Lepšiu maminu ani nik nevysniva Vierka! 

Všetky mamy chceme mať deti zdravé deti, no keď už to tak nie je,  tak sme silné a ideme sa popasovať so všetkým čo nám život pripraví .

Dieťa sa narodí  – treba operáciu.

Operácia sa podarila – treba rehabilitovať – 4* denne vojtovka, okrem iných potrebných rehabilitácií napr.hipoterapia ( a kde som ja matka ? a môj  odpočinok? a kde sú moje už narodené deti?  a kde je môj manžel? )

Dieťa chodí

1.treba ísť k liečebnému pedagógovi

2.treba ísť k logopédovi

Dieťa má 3 roky – chcem ho  začleniť medzi bežné deti do Škôlky – Čooooo? Postihnuté dieťa do bežnej škôlky?

No iba s Vami, ak nie s Vami tak s asistentom, asistentom ? Čo je Vám?  kde máme naňho vziať eurá?

Fúúúú – cesta tŕnistá – no dieťa je zaradené v bežnej v škôlke. 

Matka zistí, že dieťa až tak nenapreduje akoby očakávala – nooo, ale veď ako máme vysvetliť ostatným malým deťom , že sa majú s Vašim hrať – to nemôžme to je zásah do  ich individuality, nooo ale ja som neni špeciálny pedagóg.

Rodič priplatí  škôlke sponzorstvo,  priplatí asistentovi – a dieťatko  v škôlke začne ako zázrakom napredovať. Všetko je vyriešené !

Bežná škola

Dieťa má 6 rokov – ide na zápis do školy – čoooo mentálne postihnuté do Bežnej školy?

Že je šikovné? Ako môže byť dieťa s mentálnym postihnutím šikovné – veď odborná literatúra píše, že.................................................................................................................................................a podobné kecy,  ktoré psychicky matku položia, tá s pevnejšími nervami to ustojí a dieťa dostane do bežnej školy.

V škole je všetko je perfektné – dieťa napreduje, štát dá škole eur na mzdu asistenta .

Iba sa zrazu zistí, do školského klubu? Bez asistenta , no pani riaditeľka to v žiadnom prípade nezvládnem ako vychovávateľ – buď viac eur k platu , alebo dieťa nebude chodiť do školskej družiny.

Mamička – dieťa NEPRIJIMAME do školského klubu – Bože prečooooo veď doteraz všetko fungovalo.

Rodič

prispeje škole sponzorským darom ,

priplatí asistentovi

poprosí zriaďovateľa školy,  ktorému prispeje sponzorským darom AAAA aj hľa dieťa máme v školskom klube. Aké jednoduché.

Škola vaše dieťa na záchode škrtí iné deti   – rodič sa diví – deti s DS robia iba to čo videli, alebo čo ich kto naučil .

Škrtí ? rodič je vydesený – škola sa teší ako sa zbaví dieťaťa s DS.

Rodič nelení – poplače si doma, je na pokraji zrútenia – no nájde cestu spolu s rodičmi škrteného dieťaťa – ospravedlní chovanie svojho dieťaťa s DS. Prisľúbi že sa to viac nestane - doma svoje dieťa " ukameňuje slovami a krikom" 

AAAA v noci doma,  sa sám seba pýta: kde boli pedagógovia keď škrtili to moje ? predsa bez vetra sa ani lístok nepohne - toto urobili tiež tomu  môjmu dieťaťu, no to moje dieťatko  sa nevie slovne brániť? Prečo o tom nič neviem?

Ok NEVADÍ – dieťa s DS pokračuje ďalej v bežnej škole – sme o krôčik ďalej, rodič sa úprimne teší a chvíľu môže pokojne spať.

Druhý stupeň?

5.-9. ročník zbláznili ste sa, vy nečítate odborné knihy, ktoré píšu odborníci,  deti s DS majú LIMITY , kde ste videli aby sa vzdelávali spolu s deťmi v 6.ročníku geografiu, môžu sa vzdelávať IBA vlastivedu, tá prináleží ich mentálnemu stavu, o Afrike odborníci nepísali - teda sa o nej nesmie učiť - a HOTOVO tak to bude. 

Geografiu môžu mať v 7.ročníku – tak to vymyslel štátny vzdelávací systém pre deti s mentálnym postihnutím,  tzv. rámcový učebný plán – ten tomu predsa rozumie,  tento vzdelávací systém odobrila  skupina JOOOOO vzdelaných špeciálnych pedagógov –  predsa oni VEDIA  kde má Vaše dieťa LIMITY. A kedy sa môže učiť o Afrike. 

A celé to zastrešila

ŠTÁTNA ŠKOLSKÁ INŠPEKCIA Staré grunty 52, 841 04 Bratislava 4,

https://www.ssiba.sk/admin/fckeditor/editor/userfiles/file/Dokumenty/ZAU...

napísala  na str. 16 Nové – platné k 01. 09. 2015/2016!

Žiakom so zdravotným znevýhodnením a žiakom so všeobecným intelektovým nadaním, ktorí sa vzdelávajú v triedach alebo výchovných skupinách spolu s ostatnými žiakmi odporúčame: - zaradiť do školských vzdelávacích programov škôl, v ktorých sa vzdelávajú, špecifické predmety podľa doteraz platných rámcových učebných plánov vzdelávacích programov pre žiakov so zdravotným znevýhodnením, ktoré tvoria súčasť štátneho vzdelávacieho programu pre príslušný stupeň vzdelávania špecifické predmety vyučovať individuálne alebo v skupinách na vyučovaní alebo mimo triedy ( INTEGRACIA  mimo triedu?  Áno ak to asistent po dohovore s rodičom odsúhlasí)

pričom obsah, formy a postup vyučovania sa konzultuje s príslušným učiteľom, - vypracovať žiakovi individuálny vzdelávací program, pričom obsah vzdelávania vychádza zo vzdelávacieho programu ( IBA) podľa príslušného zdravotného znevýhodnenia ( zamedzenie rovného prístupu k informáciam – porušenie DOHOVORU)

Str. 17

5. Výchova a vzdelávanie žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP)

V školách a školských zariadeniach dôsledne uplatňovať zákaz všetkých foriem diskriminácie a segregácie. Eliminovať nežiaduce javy, akými sú priestorové, ( deti SZP sú íné ako deti s mentálnym postihnutím? V čom sú iné? )organizačné, fyzické a symbolické vylúčenie alebo oddelenie rómskych detí a žiakov v dôsledku ich etnickej príslušnosti (často v kombinácii so sociálnym znevýhodnením) od ostatných detí a žiakov. Riešiť problémy detí a žiakov pochádzajúcich z marginalizovaných skupín, ktoré komplikujú proces ich prijímania do bežných škôl a školských zariadení, zaraďovania do bežných tried a výchovno-vzdelávací proces. Vytvárať vhodné podmienky na ich vzdelávanie v školách a triedach spolu s majoritnou populáciou (1.6.4. Národnostné menšiny, sociálne znevýhodnené prostredie, cudzinci, diskriminácia bod 7 POP 2015/2016).

Na záver , keď si milý RODIČ myslíš, že si už niečo videl a zažil tak dostaneš päsťou medzi oči a stojíš tu znova s otázkou

Bože prečooooo veď doteraz všetko fungovalo.

Milý rodičia, keďže našou nevýhodou je zotrieštenosť – spojme sa , aby sme boli čoraz menej vystavovaný Stavu života  - Bolí ma Duša, chcem zrušiť Vianoce, som nešťastná , v noci nemôžem spať. Už nič necítim – veci riadim rozumom, no s týmto stavom sa neviem zmieriť – je zlý a preto píšem tento list

.Spojme sa a poďme kričať – takto si NEPREDSTAVUJEME vzdelávanie našich detí. Majú rovnaké PRÁVA ako všetky ostatné deti, sú to naše DETI.

Prečo im niekto neustále UBLIŽUJE, Ubližuje ich rodičom, nechajte nás žiť tak ako si zaslúžime, podporte nás keď plačeme a prosíme o pomoc, nesnažte sa od nás získať ďalšie peniaze, ktoré chceme premeniť na dovolenku či lístok do kina, či lístok do divadla pre celú rodinu, nie iba dvoch či troch členov rodiny. 

S láskou „  Keď máš sen na Faktoch nezáleží“

There are 5 Comments

Obrázok používateľa majkasrnka

Eni, správne, treba sa ozvať, treba sa zobudiť a treba sa spojiť. A ukázať ako to funguje. A z toho čo si napísala, mi vychádzajú do popredia hlavne 2 veci:

1. ak už konečne nájdeme zariadenie, ktoré je ochotné naše dieťa prijať a ak v tom zariadení nájdeme človeka, ktorý je ochotný mať naše dieťa v triede a dokonca ho príjme s radosťou, lebo je to Človek a možnosť mať v kolektíve aj dieťa iné ako bežné berie ako ohobohatenie svojho osobného ale aj profesionálneho života, tak nastupuje na scénu systém a predpisy, ktoré všetku ľudskosť, ochotu a všetko to normálne fungovanie udupú a zbytočne skomplikujú tak, že sa to už snáď viac ani skomplikovať nedá.

2. uvedomujú si všetci tí, ktorí si pýtajú príspevky na asistenta, na učiteľku, na školu, na škôlku a následne po prijatí tohto "dobrovoľného" sponzorstva vyjdú dieťaťu a rodičovi v ústrety, že sa správajú korupčne? Že páchajú trestný čin žiadania a prijatia úplatku?

Obrázok používateľa Dasa

Trosku tento pribeh sledujem a zial, stretavam sa s podobnymi problemami aj u inych rodicov, ci uz ide o skolku, skolu... No aj ked system nemame dobry, vzdy su tu este ludia, ktori by mohli a MALI pouzivat aj sedliacky rozum. Je totalne nelogicke, aby nejaky ucitel daval detom obmedzenia, co sa moze a co uz nemoze naucit. Keby si ucitelia uvedomili, co znamena pojem "UCIT", tak by sa mozno prestali tak nezmyselne drzat nejakych obmedzeni, ktore verim, ze su len nedorozumenim, pretoze ako aj z citovaneho ramcoveho programu vyplyva, tie obmedzenia su len ODPORUCANE, nie nariadene. Ze sa toho riaditelka chytila a vzala to ako alfu omegu je zlyhanie ludskeho faktora. Dovolim si dokonca tvrdit, ze porusuje Dohovor OSN o pravach ludi s MP, ktory je nadnarodnym dokumentom, zavaznym a nadradenym slovenskym zakonom a nariadeniam (pre viac info odporucam tento dokument).

My sme nastastie stretli ustretovych pedagogov a integracia funguje tak, ako by mala. Syn je v osmej triede a este sa nestalo, aby mal nejaky predmet mimo svoju triedu, vsetko absolvuje so spoluziakmi a dosahuje vyborne vysledky. Uz dlhsie sa chystam o tom napisat nejaky blog, pretoze nasa skola si zasluzi skutocne uznanie, ich pristup a zvladanie nestandardnej situacie su obdivuhodne. Kiezby si dalsie skoly vzali inspiraciu, ze vsetko sa da, ked je na prvom mieste ludskost a snaha pomoct. Nakoniec z toho ziskaju vsetci.

A som presvedcena, ze jedine co treba - zmenit pristup. Ale ked ono je take pohodlne vyhovarat sa na system.... otazka znie, kto je system, kto ho vytvara?

Obrázok používateľa Michalka

Čo to znamená, že syn zvláda školu výborne? že má dobré výsledky?

My doma práve "bojujeme" s legislatívou a názormi pedagógov a riaditeľky. Naša dcérka má 6 rokov. V bežnej škole ju nechcú, lebo ... viete. Dcérka musí ísť zo svojej obce nikde inde.

Už len to, že Vaše deti prešli do bežnej ZŠ je pre mňa obdivuhodné. A ešte aj to, že sa dostali do vyšších ročníkov. Pýtam sa sama seba, či nechcem priveľa aj od dcérky, aby bola v bežnej ZŠ. Zvládne to? Bude jej lepšie v "špeciškole"? Ako zvládne okrem MAT, SLJ aj angličtinu? Doteraz bola dcérka 3 roky v bežnej MŠ aj bez asistenta.

Našu Mišku vzali len do špeciálnej triedy v bežnej ZŠ. Vraj aj to je výhra. Ja som chcela, aby nastúpila do nultého ročníka bežnej ZŠ pre možnosť logopedickej pomoci, a budúci rok by sme videli ako jej to pôjde. Ale vraj ani to dcérka nemôže. Dcérka rozpráva a rozumie. Má zlú výslovnosť.

Napíšte mi prosím, ako zvládate učenie v škole na hodine a doma?! Dieťa ide podľa IVVP? Alebo podľa "variantov"?

ďakujem!

Obrázok používateľa Dasa

Pre vzdelavatelne deti je integracia urcite najlepsim riesenim. Ak to niekde nefunguje, je problem v ludoch. Chapem, ze je pohodlnejsie a istejsie take deti do skoly neprijimat, ved naco si robit robotu navyse, zvlast ked su platy ake su. Ale byt ucitelom neznamena ucit len sikovne bystre deti, take nauci hocikto. PANOM ucitelom je ten, ktory vie naucit aj "ine" dieta. A to sa v nasej skole vyborne dari, skladam klobuk pred nasimi ucitelmi, zvlast asistentkou.

Syn na hodinach normalne pracuje - 6 vyucovacich hodin denne. Doma uz ulohy prevazne neriesime (na prvom stupni to bolo kratke pisanie a pocitanie), teraz si doma opakujeme len pred pisomkami. Vsetko sa inak nauci v skole s asistentkou. Skola ho bavi, chodi tam rad a ked doma poviem - ideme sa ucit, radostne vsetko zanecha a je pripraveny ucit sa. Takyto nebyval. Ked nastupoval do skoly, v podstate nerozpraval, len skomolene vyjadroval svoje potreby. Neobsedel, bol tvrdohlavy, no mily a priatelsky. Na prekvapenie vsetkych v skole pekne vydrzal a zacal rozpravat (pomohlo mu citanie, hlaskovanie...).

Spoluziaci tiez super, podporuju ho, motivuju a ocenuju. Aj mu zatlieskaju. Kolektiv triedy je vynimocny. Neviem ci nahodou, alebo vdaka synovej pritomnosti. Vsetci ucitelia ho maju radi a obdivuju jeho pamat, huzevnatost a radost z ucenia. Ziskal si ich urcite aj svojou spontannostou, objatiami atd. To bezne u deti v skole nezazivaju. Zvlast na druhom stupni :-).

A este odpoved na otazku - syn ma IVP, v podstate redukovane ucivo, ktore sa ucia aj jeho spoluziaci. Takze absolvuje vsetky predmety, vratane chemie, fyziky a dvoch cudzich jazykov (tie mu idu najlepsie!)... a ked sme na dovolenke a syn sa v anglictine ci nemcine podakuje, pozdravi alebo si nieco vypyta, je to uzasny pocit. Zvladnu to aj ini, len im treba dat sancu!

Hladajte skolu, argumentujte, nie je to len pre vase dobro ci dobro dietata, aj kolektiv to posilni, utuzi, prirodzenym sposobom to vychova aj z ostatnych deti empatickych ludi, ktori budu o to skor ochotni vytvarat takymto ludom pracovne prilezitosti a prijatie medzi seba ako rovnocennych partnerov.

Riaditelia a ucitelia musia prekonat svoj strach z neznama, ich odmenou sice nebude viac penazi, ale dobry pocit zo svojej prace a pomoci nielen rodine, ale celej spolocnosti.

Obrázok používateľa majkasrnka

Michalka, Vy si svoju dcérku poznáte najlepšie a Vy najlepšie viete, čo jej prospeje! Ak ju v škole nechcú, skúste sa s nimi dohodnúť, nech to aspoň skúsia. Sama ju tam nebudete držať nasilu, ak budete vidieť, že to nie je ono. Či už z ich strany, alebo z jej strany. Ale za pokus to každopádne stojí! Pre dcérku by bolo najideálnejšie, ak by mohla chodiť do školy v obci, kde žije. Aby vyrastala so svojimi rovesníkmi, aby ich stretala aj mimo školy. A ako bude zvládať učivo na jednotlivých predmetoch? To ukáže čas. Ani pri bežnom dieťati sa vopred nevie, ako mu pôjde gramatika - a nik ho vopred neodpisuje a nebráni mu chodiť na hodiny slovenčiny. Myslím, že každému rodičovi, ktorý sa snaží o integráciu do bežnej ZŠ je jasné, že Ing. z jeho dieťaťa nebude. Ale ide o normálny život, medzi bežnými deckami z obce. A dôležité je, že tie ostatné decká, to Vaše "potiahnu" a naopak, to Vaše zas "potiahne" ich - akým smerom? To všetci pochopia, keď sa to udeje.


Fatal error: views_plugin_display::destroy(): The script tried to execute a method or access a property of an incomplete object. Please ensure that the class definition "metatag_views_plugin_display_extender_metatags" of the object you are trying to operate on was loaded _before_ unserialize() gets called or provide an autoloader to load the class definition in /data/f/6/f69d0b58-287b-4f9e-a63f-c1d4b3dd2bfb/downovsyndrom.sk/web/v16/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_display.inc on line 286